Нововведення в Україні з 1 вересня 2013 року

Нововведення в УкраїніМежа для готівки

 

Чимало експертів сходяться в тому, що введення з 1 вересня обмеження НБУ готівкових розрахунків на суму понад 150 тис. грн. призведе до додаткових витрат покупців. Адже тепер покупець вже не зможе віддати продавцеві гроші готівкою, а повинен буде відкрити рахунок у банку, внести туди потрібну суму і грошовим переказом перерахувати її продавцеві. Оскільки українці традиційно зберігають гроші в американській валюті, а розрахунки потрібно здійснювати в гривні, за операцію обміну також потрібно буде заплатити банку. Таким чином витрати покупця зростуть – за різними оцінками, на 1-3% від вартості квартири.

Нагадаємо, що постанова Нацбанку про обмеження готівкових операцій сумою в 150 тис. гривень буде поширюватися на розрахунки готівкою між фізичними та юридичними особами, а також фізособами між собою за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню.

До речі, в Нацбанку на нововведення покладають великі надії. Ефект від введення обмежень оцінюється експертами в 14-16 млрд гривень на рік у вигляді додаткової ліквідності для банків плюс 0,2% до зростання ВВП.

Власні авто стануть ще менш доступними

 

Вже з 1 вересня автомобілі в Україні можуть подорожчати – починаючи з цієї дати держава планує стягувати утилізаційний збір. Відповідні закони були прийняті ще на початку липня, а через місяць їх підписав президент.

Документами заплановано, що сума податку з автомобіля сплачується з урахуванням базової ставки і коригувальних коефіцієнтів, прив’язаних до об’єму двигуна і року випуску авто. Наприклад, при покупці нової іномарки з об’ємом двигуна 1 літр доведеться додатково заплатити 4730 грн., А з об’ємом 3-3,5 літра – 19085 грн. Експерти вже підрахували, що в цьому випадку популярні легковики-іномарки з об’ємом двигуна 1-2 л подорожчають на 6-7 тис. грн., А потужні позашляховики – на 30-35 тис. грн.

Ініціативу чиновників підтримали в Асоціації автовиробників України “Укравтопром” і … поплатилися за це. Вітчизняні автоскладальники теж платитимуть з 1 вересня утилізаційний збір, якщо тільки не встигнуть до цього часу побудувати власні утилізаційні центри. Оскільки зробити це в такий короткий термін нереально, з початком осені подорожчають не тільки імпортні, а й вітчизняні авто.

Втім, на цьому сюрпризи для автоскладальників не закінчилися. Неоднозначний закон про утилізаційному зборі ще не набув чинності, а Кабмін вже готує до нього зміни за дорученням президента. Головних зауважень у глави держави два. По-перше, прийнятий закон не передбачає права іноземних виробників на звільнення від утільсбора, якщо вони за прикладом вітчизняних виробників побудують в Україні свої утилізаційні центри. По-друге, не прописані гарантії власників машин, що здаються в утиль, на справедливе відшкодування їх вартості.

Втім, експерти відзначають, що якщо кожна компанія, замість того щоб платити новий збір, побудує свій “утільцентр”, який візьметься працювати з європейською потужністю, то за рік вони утилізують весь вітчизняний автопром.

– Президент вважає, що повинні платити всі – і імпортери, і виробники, – говорить генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко. – І ми будемо стежити, щоб це доручення було виконано і дискримінації не було!

А поки автоімпортери пропонують відстрочити набуття чинності закону до 1 січня 2014 року, щоб уникнути подвійних стандартів при сплаті збору, і розробляють свій законопроект, який буде внесений на розгляд ВР вже 2 вересня. За словами Назаренка, документ пропонує знизити ставку податку з 5,5 тис. грн. до 1 тис. грн. на всі автомобілі без винятку. Отримані кошти асоціація планує направляти не на вирішення екологічних питань, а до бюджету.

Шкідливі звички подорожчають.

 

З 1 вересня 2013 всі алкогольні напої та тютюнові вироби будуть маркуватися акцизними марками нового зразка з трирівневої захистом, в результаті чого пляшка алкогольного напою подорожчає на 17 коп., А пачка сигарет – на 9 коп.

У Міндоходов нагадують, що розмір плати за марки акцизного податку не збільшувався з 2008 року, хоча мінімальна ціна на горілку за п’ять років зросла в 2,2 рази (з 14 грн. 30,1 грн.), А на сигарети з фільтром – майже втричі.

Тим часом експерти прогнозують, що підвищення акцизів на сигарети може значно знизити кількість курців в країні. І наводять приклад: починаючи з 2008 року акциз на пачку сигарет виріс з 50 коп. до 4 грн., і за цей час число курців знизилося на 17 відсотків. Як правило, першими після подорожчання від куріння відмовляються молодь і небагаті люди.

Втім, таким оптимістичним прогнозам якщо і судилося збутися, то не зараз. З 1 вересня подорожчання буде не таким істотним, щоб наша людина відмовився від сигарети і тим більше від алкоголю. А ось законопроекти, що пропонують підвищити акцизи на алкоголь і тютюнові вироби втричі і більше, у разі їх прийняття дійсно змусять багатьох сильно задуматися про відмову від власних шкідливих звичок.

ДО РЕЧІ

Інформацію про те, що автовиробники – світові автоконцерни – візьмуть витрати на сплату нових податків на себе і тому авто не подорожчають, експерти називають чутками, що не мають під собою ніяких підстав.

У прес-службі ВААІД нам розповіли, що Center Automotive Research з університету Дуйсбург-Ессена оприлюднив дані по прибутку до оподаткування найбільших автоконцернів і поділив їх на одиницю продукції. При цьому з’ясувалося, що прибуток на одному авто у світових виробників сьогодні, в посткризовий час, мінімальна – 600-700 євро. Зрозуміло, що з цієї суми українські податки ніхто компенсувати не буде.

Автор

Квартиры посуточно Киев. Botanic Apartments, центр, недорого

+38 050 312 16 60; email: info@botanic.net.ua; www.botanic.net.ua; График работы: Пн-Вс 10:00-19:00